تبلیغات و بازاریابی در یونان
نوشته شده توسط : worldmarketing

مشخصات مصرف کننده
یونان با 10.76 میلیون نفر جمعیت (ژوئیه 2018 تخمین زده می شود) با نرخ –0.07٪ رشد (تخمین سال 2018). سن متوسط ​​یونان 44.9 سال و 71/13٪ از جمعیت زیر 14 سال سن دارند ، 9.68٪ از جمعیت بین 15 تا 24 سال ، 42.18٪ از جمعیت بین 25 تا 54 سال ، 28/13٪ از جمعیت بین 55 و 64 سال سن دارند و 4/21 درصد از جمعیت 65 سال سن دارند.

متوسط ​​خانوار 2.4 نفر است ، 27٪ از خانوارها فقط 1 نفر را حساب می کنند ، 50٪ خانوارها 2 یا 3 نفر را تشکیل می دهند ، 21٪ خانوارها 4 یا 5 نفر را تشکیل می دهند و 1٪ از خانوارها 6 نفر یا بیشتر را محاسبه می کنند. 79.1٪ از مردم در شهرها زندگی می کنند و نرخ شهرنشینی آنها 0.22٪ است (22/2015). مناطق مهم شهری آتن با 3.156 میلیون نفر در آنجا (پایتخت) ساکن هستند و تسالونیکی با 811000 نفر جمعیت.

12.6٪ از مردم در كشاورزی مشغول به كار هستند ، 15٪ از مردم در صنعت و 72.4٪ از مردم در بخش خدمات مشغول به كار هستند (2015). 36٪ از مردم زیر خط فقر زندگی می کنند (2014).

در یونان ، 72٪ بزرگسالان 25-64 ساله تحصیلات متوسطه بالاتر را گذرانده اند ، کمتر از میانگین 74٪ OECD. این امر در مورد زنان صحیح تر از آقایان است ، زیرا 70٪ از مردان دبیرستان را با موفقیت به اتمام رسانده اند ، در مقایسه با 73٪ از زنان. از نظر کیفیت سیستم آموزش و پرورش ، میانگین دانش آموزان 458 در سواد خواندن ، ریاضیات و علوم را در برنامه OECD برای ارزیابی دانشجویان بین المللی (PISA) کسب کرده اند. این نمره از میانگین 486 OECD پایین تر است. به طور متوسط ​​در یونان ، دختران پسران 15 امتیاز بهتر از میانگین شکاف OECD 2 امتیاز دارند.

براساس آمار موسسه برابری جنسیتی ، که برابری جنسیتی را در کشورهای اروپایی با توجه به معیارهای مختلف (کار ، بهداشت ، خشونت و ...) ارزیابی می کند ، یونان آخرین کشور است که تنها 50 امتیاز از 100 را دارد.
قدرت خرید
تولید ناخالص داخلی یونان - سرانه یونان (PPP) 27800 دلار (برآورد سال 2017) است. متوسط ​​درآمد یکبار مصرف یکبار مصرف خالص تنظیم شده خانوار 17002 دلار در سال است که پایین تر از میانگین OECD 30563 دلار در سال است.

دستمزدها در یونان به 1.060.45 یورو در هر ماه در فوریه از 1.073.07 یورو / ماه در ژانویه 2018 کاهش یافت. دستمزدها در یونان از سال 2002 تا 2018 به طور متوسط ​​1،204.85 یورو در ماه / ماه بود ، و در اوت 2011 و به اوج تمام وقت 1.462.20 یورو / ماه رسید. رکورد کم 939.14 یورو / ماه در فوریه 2002.

افت مصرف خصوصی در سه ماهه اول سال 2018 همزمان با ظرفیت محدود مصرف خانوارها به دلیل مالیات بیش از حد تحمیل شده از طریق مالیاتهای مستقیم و غیرمستقیم است. تحلیلگران بانک یونان خاطرنشان کردند که به استثنای افزایش چشمگیر سالانه 33 درصد در فروش خودرو ، تمام شاخص های دیگر به رشد ضعیف در هزینه های مصرف کننده خصوصی اشاره می کنند. شاخص حجم فروش خرده فروشی تنها در دوره ژانویه تا آوریل سالانه فقط 0.6 درصد رشد داشته است ، در حالی که در کل سال 2017 رشد 1.1 درصدی داشته است.

شاخص جینی در یونان 36.7 (2012 ارزیابی) در رتبه 86 جهان است. یک مطالعه در سال 2007 توسط بانک یونان ، نشان داد که اگرچه شکاف بین دستمزد بین زن و مرد به طور متوسط ​​84٪ است ، در بین گروه کارگران کم درآمد ، اختلاف قیمت دستمزد بین زن و مرد کمی از دیفرانسیل دستمزد اندک است.

رفتار مصرف کننده
از زمان رکود اقتصادی ، مصرف کنندگان یونانی عادات خرج کردن خود را به شدت تغییر داده اند و بسیار آگاهانه از قیمت هستند. تعداد فزاینده ای از یونانی ها خرید آنلاین را انتخاب می کنند ، زیرا خرده فروشی آنلاین به آنها امکان مقایسه طیف گسترده ای از محصولات با هزینه کمتری را می دهد. انتظار می رود تنها از یک مصرف کننده در ده نفر هزینه های آنلاین خود را کاهش دهد ، در حالی که شش از ده مورد انتظار می رود خریدهای آنلاین خود را افزایش دهند. براساس تحقیقات نیلسن ، 69٪ از یونانیان خرید آنلاین را مناسب می دانند. گذشته از خرید آنلاین ، استفاده از کارتهای اعتباری در حال کاهش است و کارتهای اعتباری با هزینه کمتری صادر می شوند. مصرف کنندگان به طور فزاینده به دنبال محصولات محلی هستند. نوشابه و آب میوه های محلی با طعم های جدید یونانیان فتنه. آنها همچنین تمایل دارند که ارواح وارداتی را رها کنند و به شراب فله و نوشیدنی های الکلی محلی روی آورند.

مصرف کنندگان به جای خرید کالاهای جدید (لباس ، اتومبیل ، کفش ، لوازم و غیره) به دنبال افزایش عمر کالاهایی هستند که در حال حاضر آنها از طریق تعمیرات خود دارند. از آنجا که یونان در ماههای اخیر از ثبات نسبی سیاسی و عملکرد بهتر گردشگری برخوردار بوده است ، مصرف کنندگان شروع به اعتماد به نفس بیشتری نسبت به اقتصاد کردند. روند سلامتی و سلامتی در یونان طی چند سال اخیر رونق گرفته است ، و روی الگوهای مصرف مواد غذایی و نوشیدنی های بسته بندی شده تأثیر مثبت می گذارد. علاوه بر این ، روند بالای پروتئین در کشور جنب و جوش پیدا کرده و به یکی از گروههای پرمصرف محصول در کشور تبدیل شده است.

از جمله خدمات ارائه شده از طریق سیستم عاملهای مشترک ، آنهایی که بیشترین میزان استفاده در بین کاربران را دارند مربوط به اسکان (مثلاً اجاره آپارتمان) و حمل و نقل است. در سال 2018 ، 67٪ از کاربران یونان اظهار داشتند كه از خدمات اقامتی استفاده كرده اند و میانگین EU-28 مربوط به آن 57٪ است.





:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: